diumenge, 18 de gener del 2009

TREBALLS DE LECTURA SEGONA AVALUACIÓ

TREBALL D’ALOMA DE MERCÉ RODOREDA
1. ELEMENTS PARATEXTUALS
Títol:
Per què el llibre es diu així?
Inventa un altre títol amb sentit.
Autor/a :
Il•lustrador (de la coberta) :
Editorial :
Col•lecció :
Lloc i any d'emissió :
Número de pàgines :

2. RESUM DE L’ARGUMENT
3. TEMA
Quina es la idea o idees que l'autora ha volgut mostrar-nos en aquesta novel•la?
4. PERSONATGES
Qui és el/la protagonista? Descriu-lo físicament i psicològicament.
Personatges secundaris. Enumera quatre i explica les característiques més importants.
Demostra-ho amb cites del llibre.
Quin personatge t'ha agradat més i perquè? Amb quin t'has sentit més identificat i perquè?

5. NARRADOR/NARRADORA/A
6. ESTRUCTURA
Plantejament, nus i desenllaç
7. TEMPS I ESPAI
Temps de la història? Posa exemples que ho justifiquen
Temps històric en el que passen els fets. Posa exemples que ho justifiquen
Espai. Posa exemples que ho justifiquen
8. Escriu una carta inventada a un d'aquests destinataris :
a) Autora de la novel•la.
b) Un personatge de la novel•la.
A la carta explicaràs la teva opinió sobre l'obra.

TREBALL DE “EL SOPAR DELS IDIOTES” DE FRANCIS WEBER
1. ELEMENTS PARATEXTUALS
Títol:
Per què el llibre es diu així?
Inventa un altre títol amb sentit.
Autor/a :
Il•lustrador (de la coberta) :
Editorial :
Col•lecció :
Lloc i any d'emissió :
Número de pàgines :
2. RESUM DE L’ARGUMENT
3. TEMA
Quina es la idea o idees que l'autora ha volgut mostrar-nos en aquesta novel•la? Moralina final
4. PERSONATGES
Qui és el/la protagonista? Descriu-lo físicament i psicològicament.
Qui és l’antagonista? Descriu-lo físicament i psicològicament.
Personatges secundaris. Enumera quatre i explica les característiques més importants.
Demostra-ho amb cites del llibre.
Quin personatge t'ha agradat més i perquè? Amb quin t'has sentit més identificat i per què?
5. Si volgueres REPRESENTAR aquesta obra, quina escenografia i objectes escènics utilitzaries?
6. ESTRUCTURA
Plantejament, nus i desenllaç
7. TEMPS I ESPAI
Temps de la història?
Temps històric en el que passen els fets. Posa exemples que ho justifiquen
Espai. Posa exemples que ho justifiquen
8. Comicitat de l’obra. Ironia. Posa exemples del text.
9. Escriu una carta inventada a un d'aquests destinataris :
a) Autora de la novel•la.
b) Un personatge de la novel•la.
A la carta explicaràs la teva opinió sobre l'obra.

TREBALL DE “ESPÈCIES PROTEGIDES” DE FERRAN TORRENT
1. ELEMENTS PARATEXTUALS
Títol:
Per què el llibre es diu així?
Inventa un altre títol amb sentit.
Autor/a :
Il•lustrador (de la coberta) :
Editorial :
Col•lecció :
Lloc i any d'emissió :
Número de pàgines :
2. RESUM DE L’ARGUMENT
3. TEMA
Quina es la idea o idees que l'autora ha volgut mostrar-nos en aquesta novel•la?
4. PERSONATGES
Qui és el/la protagonista? Descriu-lo físicament i psicològicament.
Personatges secundaris. Enumera quatre i explica les característiques més importants.
Demostra-ho amb cites del llibre.
Quin personatge t'ha agradat més i perquè? Amb quin t'has sentit més identificat i per què?
5. NARRADOR
6. ESTRUCTURA
Plantejament, nus i desenllaç
7. TEMPS I ESPAI
Temps de la història? Posa exemples que ho justifiquen
Temps històric en el que passen els fets. Posa exemples que ho justifiquen
Espai. Posa exemples que ho justifiquen
8. Crítica irònica de l’obra. Posa exemples del text.
9. Escriu una carta inventada a un d'aquests destinataris :
a) Autora de la novel•la.
b) Un personatge de la novel•la.
A la carta explicaràs la teva opinió sobre l'obra.

TREBALL DE “EL DIARI LILA DE LA CARLOTA” DE GEMMA LIENAS
1. ELEMENTS PARATEXTUALS
Títol:
Per què el llibre es diu així?
Inventa un altre títol amb sentit.
Autor/a :
Il•lustrador (de la coberta) :
Editorial :
Col•lecció :
Lloc i any d'emissió :
Número de pàgines :
2. RESUM DE L’ARGUMENT
3. TEMA
Quina es la idea o idees que l'autora ha volgut mostrar-nos en aquesta novel•la? Què reivindica?
A banda de la narració, l’autora utilitza altres recursos en el seu discurs. Quins són?
4. PERSONATGES
Qui és el/la protagonista? Descriu-lo físicament i psicològicament.
Personatges secundaris. Enumera quatre i explica les característiques més importants.
Demostra-ho amb cites del llibre.
Quin personatge t'ha agradat més i perquè? Amb quin t'has sentit més identificat i per què?
5. NARRADOR
6. ESTRUCTURA
Plantejament, nus i desenllaç
7. TEMPS I ESPAI
Temps de la història? Posa exemples que ho justifiquen
Temps històric en el que passen els fets. Posa exemples que ho justifiquen
Espai. Posa exemples que ho justifiquen
8. Crítica irònica de l’obra. Posa exemples del text.
9. Escriu una carta inventada a un d'aquests destinataris :
a) Autora de la novel•la.
b) Un personatge de la novel•la.
A la carta explicaràs la teva opinió sobre l'obra i sobre el tema que tracta. Elaboraries tu també un diari lila?